Cum sa incepi o afacere de gradinarit

Cum sa incepi o afacere de gradinarit

Cand vine vorba de imaginea unei case perfecte, un gazon perfect intretinut are acelasi efect cu un gard atragator. Pentru proprietarii de case, nimic nu se compara cu mirosul ierbii proaspat taiate, sau cu mandria unui gazon uniform, perfect taiat, si de o culoare vie. Iar acesti proprietari nu au timpul, echipamentele si energia necesare pentru intretinerea gazonului.

 

Daca te gandesti sa incepi o afacere si sa oferi servicii de gradinarit, tuns iarba, amenajat de terase, este perfect, avem o lista de lucruri de bifat, pentru ca tu sa ai un start.

 

Poate parea ca tot ce-ti trebuie este o masina de tuns iarba si timp pentru a incepe sa-ti oferi sericiile, dar nu este chiar asa. Cu o planificare corespunzatoare, iti poti extinde serviciile mult mai mult decat tuns iarba si alte servicii legate de gazon. Citeste mai jos un scurt ghid ce acopera pasii pentru inceperea unei companii de amenajari de exterior.

 

While it might seem like all you need is a lawn mower and the time to start selling your services, proper preparation can help your business grow. With the right planning, you can extend well beyond just mowing and move into other in-demand services. In this short guide, we’ll cover the steps towards starting a successful lawn care business.

 

Pasul 1. Hotaraste ce servicii de intretinere a gazonului oferi

Multe gospodarii au nevoie doar de tuns iarba, si putin know-how, impreuna cu echipamentul potrivit, te pot ajuta sa incepi o afacere profitabila de intretinere a gazonului.

In afara de tuns gazonul, ia in considerare si serviciile:

  • Vanzare de ingrasaminte, insecticide si alte produse direct clientilor

  • Plivit buruieni, mulcire si alte munci de gradina

  • Instalare de gazon (folosind role de gazon)

  • Plantarea de gazon

  • Plantarea de plante specifice zonei si de polenizatori

  • Servicii sezoniere, cum ar fi deszapezirea iarna, strangerea frunzelor toamna

 

Adaugarea de astfel de servicii pot creste mult costurile startup-ului tau. Daca incepi doar cu tuns gazonul, poti avea nevoie doar de masini de tuns iarba si de o camioneta pentru transport. Oferirea altor servicii implica si alte echipamente: roabe, aparate de stropit, plantatoare, cazmale, sape, greble, lopeti, tavalug, nivela, cazmale, sape, scule de zidarie, scule de tamplarie, foarfeci pentru toaletarea pomilor, betoniera pentru amenajarea de alei si trotuare, etc. .

 

Crearea unei companii de amenajare a spatiilor verzi

Odata ce ai banii pentru a cumpara echipamentele necesare, poti incepe cu infiintarea firmei. Chiar daca ingrijirea gazonului este un serviciu sezonier, organizarea afacerii poate asigura succesul pentru multi ani ce urmeaza.

 

Codul Caen pentru o companie de amenajare a spatiilor verzi este 8130- Activitati de intretinere peisagistica

 

Pasi pentru infiintare:

Verifica daca ai nevoie de licenta, mai ales daca va fi nevoie sa folosesti pesticide si insecticide.

Infiinteaza firma, pentru a avea o modalitate legala de a plati angajatii, pentru a putea incheia contracte, emite facturi, etc. Poti alege sa faci un SRL, un PFA, dar cel mai simplu, mai ales daca vrei sa extinzi gama de servicii oferite, SRL.

 

Achizitioneaza echipamente pentru amenajarea spatiilor verzi

Pentru inceput, ai nevoie de:

  • Masina de tuns iarba

  • Trimmer

  • Suflator de frunze

  • Ochelari de protectie pentru cosit

  • Casti de protectie

  • Manusi de gradinarit

  • Canistre de benzina, pentru masina de tuns iarba sau trimmere, daca sunt pe benzina

  • Saci pentru gazon

 

In plus, ai nevoie de o camioneta, o duba, eventual si de o remorca pentru a putea transporta echipamentele si personalul. In functie de clasa de autovehicul, e posibil sa fie nevoie de permis de conducere special, pentru BE, C1, C1E, CE sau chiar D, daca transporti mai mult de 8 persoane.

 

Asigurare

Imagineaza-ti ca noul client iti cere sa folosesti pesticide pe suprafara gazonului. Si copilul clientului face o iritatie alergica, moment in care clientul te da in judecata. Daca nu ai o asigurare, va trebui sa platesti despagubiri. Tot asigurarea te va feri de situatii de accidente de munca, pentru eventuala distrugere a unor bunuri de pe proprietatea clientilor, si de alte situatii nedorite. Cel mai probabil, ai nevoie de protectia muncii si de asigurare medicala pentru angajati.

Seteaza pretul pentru serviciile tale

Sa-ti dai seama ce suma sa ceri pentru serviciile oferite poate fi o ghicitoare, mai ales cand esti la inceput de drum. Pentru a alege preturile corecte, tine cont de urmatoarele:

 
  • Identifica potentialii clienti. Vei oferi servicii clientilor din zona rezidentiala, unor companii comerciale, amandorura? Cele 2 tipuri de clienti au asteptari diferite in ceea ce priveste pretul, clientii comerciali fiind dispusi sa plateasca mai mult.

  • Intelege piata. Ce preturi practica competitorii tai, pentru servicii similare? Ofera un pret similar sau putin mai mic, pentru a castiga clienti. Daca alegi un pret prea mic, nu vei oferi incredere.

  • Preturi pe ora sau pe lucrare? Investigheaza si acest aspect, analizand putin competitia. Majoritatea clientilor prefera sa plateasca pe lucrare, nu pe timp, intrucat asa vor avea o idee despre cum va arata factura la final. Bineinteles, poti calcula pretul lucrarii in functie de numarul de angajati care o vor efectua si de numarul de ore prestate.

  • Include in pret cheltuielile firmei. Orice firma are cheltuieli - chirie pentru sediu, servicii, costuri pentru achizitie si intetinerea echipamentelor, consumabile, etc. .

  • Include si profit. Pretul pe care il ceri nu trebuie sa fie cat sa-ti acopere cheltuielile, ci sa aduca si profit. Adauga la costul tau pentru oferirea serviciilor un procent semnificativ, pentru ca afacaerea sa devina profitabila. Profitul trebuie sa permita cheltuieli neprevazute si sa permita cresterea companiei.

 

Atunci cand clientii tai cer mai multe servicii, ofera-le pret pentru fiecare serviciu in parte. Astfel, se reduce semnificativ sansa sa refuze - pot refuza doar unele servicii, dar sa semneze un contract pentru altele.

 

Creste numarul de clienti folosindu-te de marketing

Asa cum clientii tai au nevoie de intretinerea spatiilor verzi, si afacerea ta are nevoie de marketing.

Pentru a aduce clienti noi, nu e nevoie doar de recomandari din partea clientilor vechi sau actuali. Ai nevoie si de:

  • Logo, pentru ca face business-ul sa para profesional si este o unealta de promovare. Il poti folosi pe echipamentele angajatilor, pe masina care transporta lucratorii si uneltele. Il poti crea cu un tool gratuit de pe internet, sau poti apela la un designer.

  • Verifica-ti competitorii. Ce canale de marketing folosesc? Ce fac ei bine, si poti replica si tu? Ce fac ei rau, si vrei sa eviti?

  • Marketing direct - ofera discount clientilor ce iti aduc recomandari, pentru a obtine contracte noi. Ofera preturi reduse vecinilor, daca nu chiar gratis, pentru ca vei putea folosi lucrarea ca referinta.

  • Creaza-ti un site si obtine review-uri si testimoniale. Pune-l pe harta folosind Google My Business. Foloseste imagini cu lucrarile efectuate pentru a atrage.

  • Printeaza fluturasi si carti de vizita, pentru ca sunt o metoda ieftina de promovare.

  • Creeaza-ti o prezenta pe social media. O pagina de facebook, de exemplu.

 

Suport clienti Luni - Vineri 09:00 - 17:00

0742790554 habfamily@yahoo.com

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!